NextGen prosjektet har som mål å fremme inkludering, innovasjon og aktivt medborgerskap blant unge med færre muligheter, inkludert migranter, unge med geografiske hindringer og unge med nedsatt funksjonsevne.
MyCareer prosjektet har som mål å øke kompetanse til frivillige og fagfolk i bruk av utvalgte metoder og verktøy for karriereveiledning, som både er effektive når det gjelder å støtte innvandreres bevissthet om egne ferdigheter og som er enkle å implementere.
Vote4U-prosjektet har som mål å forbedre kompetansen til ansatte i voksenopplæringen (lærere, instruktører, trenere, veiledere, rådgivere) for å bedre motivere og forberede innvandrerelever/klienter til demokratisk bevissthet, aktiv deltakelse i valg og samfunnet generelt.
Prosjektet "Hidden Diamonds" kombinerer innsatsen til tre partnere og tilbyr ulike tiltak for å møte de aktuelle utfordringene innen voksenopplæring, likestilling og engasjement blant unge kvinner med innvandrer- og minoritetsbakgrunn fra ulike regioner i Europa.
Controverse - innovativ formidling av ferdigheter i debatt og "rettferdig argumentasjon" i voksenopplæringen.
Psykisk velvære for unge arbeidsledige som er berørt av koronaviruspandemien.
Utgangspunktet for vår felles innsats er å støtte voksenopplærere i å gi opplæring til vanskeligstilte unge voksne ved hjelp av en metodikk basert på designtenkning og rettet mot samfunnsengasjement og deltakelse.
Partnerskapet "Inspiration Elevator" består av organisasjoner fra Norge, Østerrike, Bulgaria og Kroatia. Utgangspunktet for vår felles innsats er å støtte ungdomsarbeidere i å introdusere, organisere og implementere designtenkningsprosesser i deres daglige arbeid med ungdom i risikosonen, noe som vil styrke ungdoms ansettbarhet og sysselsettingsmuligheter.
MiMi-prosjektet har utarbeidet: Et praksissett for mottakende arbeidsrepresentanter basert på mikrointegrasjon og læringsmateriell, med sikte på å endre deres stereotype måte å tenke på/oppføre seg overfor innvandrerbefolkningen på.
Prosjektet vårt legger vekt på å utvide og utvikle kompetansen til lærere og annet personell i effektiv undervisning av lavt kvalifiserte voksne.
"Voice UP" gir voksenlærere den metodikken ("Voice UP" Guide for Training) og de ressursene ("Voice UP" Online Training Activities og Voice UP Empowerment Game) de trenger for å kunne undervise vanskeligstilte kvinner som prøver å komme tilbake til arbeidsmarkedet.
Prosjektkonsortiet har som mål å utruste trenere, lærere, pedagoger og ungdomsarbeidere/ledere/peer-educators med innovative tilnærminger, metoder og verktøy for å gjøre unge mennesker i stand til å bli mer aktive i samfunnet.
"Oppdag og bruk dine ferdigheter og ditt sivile mot" - en ny måte å styrke unge, vanskeligstilte voksne i Europa på.